VELIKI GRĐEVAC
Radost vjeronaučnog stvaralaštva

https://mak.glas-koncila.hr/wp-content/uploads/2018/06/veliki-grdjevac.jpgVELIKI GRĐEVAC<BR>Radost vjeronaučnog stvaralaštva

Dragi MAK-ovci mali i veliki, počujte našu veliku i prelijepu priču! Cijele godine smo bili jako vrijedni, a posebno na satu vjeronauka pa bi bila prava šteta da ne podijelimo naš trud i rad s drugima jer možda tako motiviramo i vas, mali i dragi prijatelji, diljem cijele Hrvatske da i vi ovako nešto radite u školi ili kod kuće. A možda i koji vjeroučitelj ili vjeroučiteljica dobije kakvu kreativnu ideju. Radi se o učenicima 2. razreda Osnovne škole Mate Lovraka iz Velikog Grđevca. Na satu vjeronauka je veselo. Molimo, pjevamo, igramo igre koje nas uvode u gradivo, crtamo, pišemo, ali najvažnije od svega sami stvaramo. Kreativnost učenika 2. razreda je bila vidljiva već prvih njihovih školskih dana i rasla je iz dana u dan. Kako bismo iskoristili njihov poseban dar vjere, razmišljanja, stvaranja, odlučila sam ih iznenaditi jednim posebnim satom vjeronauka. Imali smo ogledni sat na koji nam je došla pedagoginja. Obično na sam spomen pedagoginje, učenici se malo uplaše ili posrame ili ih pak trema uhvati pa ne dižu ručice na svako pitanje na koje znaju odgovor. Na ovome satu toga nije bilo. Na satu smo trebali ponoviti gradivo o Adamu i Evi, Noinoj arci, Abrahamu i Josipu Egipatskom. Možete samo zamisliti koliko je to posla, no kod nas je to išlo tako lagano i jednostavno da nam je sat samo tako proletio. Sat se odvijao u nekoliko faza. U prvom dijelu sata smo se pomolili i igrali igru asocijacija koju ovi mališani jako vole. Igrom asocijacija su došli do pojmova koje smo ponavljali. Učenici su otvarali polja kako bi dobili pojmove. U prvom stupcu su se nalazili pojmovi: Edenski vrt, zmija, Bog, grijeh. Možete pretpostaviti da je rješenje prvog stupca: Adam i Eva. Drugi stupac je sadržavao pojmove: zlo, golubica, arka, životinje. Odgovor je, naravno, bio: Noa. Treći stupac ne manje važan je otkrio nove pojmove: Sara, pijesak, Izak, zvijezde. Jasno je da se radi o Abrahamu. Zadnji stupac je sadržavao ove pojmove: braća, kićena haljina, Jakov, snovi. Radilo se o Josipu Egipatskom. Kada su učenici otkrili sve pojmove i rješenja, podijelila sam ih u skupine prema rješenjima. Prva skupina je dobila zadatak izraditi od danih materijala plodove na drvetu, Adama, Evu i zmiju. Koristili su se hamer papirom, kolaž papirom, škarama i ljepilom te plastelinom.


Druga skupina je trebala izraditi Noinu arku. Imali su na raspolaganju arku izrađenu od hamer papira. U arku je trebalo staviti životinje koje poznaju od svake vrste po dvije. Treća skupina je imala pred sobom kutiju punu pijeska, štapiće za ražnjiće te plastelin i kolaž papir. Od kolaž papira su trebali izraditi zvjezdice, a od plastelina Abrahama. Zadnja skupina je dobila haljinicu od hamer papira te kolaž papir kojim je trebalo haljinicu ukrasiti. U drugoj fazi sata, učenici su se toliko uživjeli i vrijedno radili. Bilo je priče, smijeha, pjesme, a najviše kreativnosti. Sami su dodali detalje koji se od njih nisu tražili, ali zadaci su im se toliko svidjeli kao da su se vratili u Stari zavjet te živjeli s navedenim biblijskim osobama. Nakon faze rada, krenula je faza prezentacije pred pedagoginjom i vjeroučiteljicom. Prva skupina je izradila prekrasne jabuke, simpatičnog Adama i još simpatičniju Evu. Tu je bila i zmija. Ali i Bog. Rekli su da im je Boga bilo teško izraditi, ali su se jako potrudili. Boga su smjestili na drvo kako bi sve detaljno promatrao. Prva skupina je dobila jedan veliki pljesak koji im je izmamio radost i osmijeh na licu. Druga skupina je izrađivala Noinu arku. Bilo je tu velikih i malih životinja: zeke, slonovi, zmije, žirafe. A nisu zaboravili ni vodu dodati oko arke pomoću kolaž papira. Uložili su velik trud te su također za nagradu dobili veliki pljesak. Treća skupina je izrađivala zvjezdice koje su učenici nalijepili na štapiće i utaknuli u pijesak. Izradili su Abrahama. Ali sami su se sjetili da je Abraham bio pastir pa su izradili i ovčice. A kako ne bi bio sam, dodali su i Saru. Nakon izlaganja svoga rada, uslijedio je još jedan pljesak. Zadnja skupina se sastojala od pravih malih dizajnera koji su ukrašavali prekrasnu kićenu haljinu za Josipa Egipatskog. Toliko im se haljinica svidjela da su se dogovorili da ju jedna učenica ponese kući. Ostalim učenicima se također svidio njihov rad te su zapljeskali. Pedagoginja je bila također oduševljena našim radom i kreativnošću. Nemoguće je to opisati riječima pa bi bilo dobro da pogledate i fotografije koje smo učinili nakon održanog sata.

Učenici su dobili veliku pohvalu, no ono što je bilo najbolje od svega, poželjeli su još više takvih kreativnih radionica na kojima se uči i radi. Njihovu sam ideju uzela u obzir te smo uoči Božića napravili još jednu radionicu na kojoj smo izrađivali jaslice pomoću kartona, kolaž papira, ljepila i škara. Jaslice su ukrašavale hodnik na katu naše škole. Mali kreativci iz 2. razreda nadahnjuju jedni druge svojim idejama, velikodušnošću, ali prije svega vjerom. Svaka njihova riječ je promišljena, a svaka njihova ideja je ostvariva. Isprva je vjeroučiteljica motivirala njih, a sada i oni motiviraju vjeroučiteljicu za konstantan rad, trud, istraživanje novih način i metoda rada. Puno je zanimljivije učiti uz igru i zabavu. A kako se može bolje zabaviti od toga kada se učenje i igra spoje? Učenici 2. razreda sami smišljaju asocijativne igre, sami zaključuju i povezuju gradivo sa životnim iskustvom. Uvijek su veseli i znatiželjni te ovim kratkim izlaganjem o njihovom radu i fotografijama žele i vas potaknuti da vjerujete u ono što učimo na satu vjeronauka, u obitelji i u crkvi. Žele vas potaknuti da stvarate, da budete kreativni, da se usudite i vi nekada nešto predložiti vjeroučiteljima i vjeroučiteljicama. Žele vas potaknuti da maštate i proputujete Biblijom, da upoznate Adama, Evu, Nou, Abrahama, Josipa Egipatskog, Mojsija i naravno, Isusa Krista, Sina Božjega bez kojega ni ovog prekrasnog sata i druženja ne bi ni bilo. Isus nas voli i Isus želi da učimo o Njemu igrajući se, zabavljajući se, pjevajući, čitajući. Zato, draga djeco, učite i zabavite se! A vi, dragi vjeroučitelji, budite kreativni i kreativnost će se vratiti! Šaljemo vam svima veliki pozdrav iz sunčanog Velikog Grđevca! (Vjeroučiteljica Helena Marijan)